Akne - ett litet familjeföretag lyckades hjälpa mer än 11 000 tonåringar att bli av med problemet

Akne - ett litet familjeföretag som lyckades hjälpa mer än 11 000 tonåringar bli av med problemet

Läsning Akne - ett litet familjeföretag som lyckades hjälpa mer än 11 000 tonåringar bli av med problemet 6 minuter Nästa Olika sätt att använda våra produkter

Akne…

...ett problem som många tonåringar står inför. Stora varumärken erbjuder olika produkter för att lösa problemet - vissa av dem är dyrare, andra är billigare - men alla har en sak gemensamt: de löser inte problemet permanent. I början av 2019, efter att vi gjort några tester och skickat lavendelvatten till många av våra släktingar och vänner med liknande problem, blev vi överraskade när alla började ringa och tacka oss. Det var det som motiverade oss att börja lansera vår produkt online.
Lyckligtvis var våra barn väldigt tekniskt kunniga och hjälpte oss att verkliggöra det. Vårt lavendelvatten gick genom åren från en absolut okänd produkt till den högst rankade och mest effektiva produkten mot akne i Bulgarien och 2020, även i andra europeiska länder. Men bakom dessa stora ord står hårt arbete.
Lavender fields

Om oss

Vi är ett familjeföretag som har varit sysselsatt inom ekologiskt jordbruk sedan 2000. Vi började som amatörer men hade stor entusiasm. Idag, trots vår verksamhets expansion, fortsätter vi ständigt att utvecklas. Vi tog ett steg framåt i februari 2019, när vi bestämde oss för att lansera våra produkter på den lokala marknaden med hjälp av våra barn. En idé som idag har blivit en succé över hela Europa. Tack vare vårt företags framgång utsågs jag till Årets ekologiska bonde i Bulgarien 2019.

Vasil and Veselina Ralchevi Inaessentials

InaEssentials

I början hade vi inga förväntningar. Vår son skapade webbutiken Inaessentials medan han studerade marknadsföring och reklam på University of Reading i Storbritannien. Han bestämde sig för att ge det en chans och lade upp en annons på Facebook. I början gick det inte särskilt framgångsrikt, eftersom vi spenderade 15 £ per dag på reklam men fick bara 1-2 beställningar. Detta förändrades snart när kommentarer från nöjda kunder började dyka upp under annonserna.

Ungefär en månad senare hade vår första annons fått mer än 20 positiva kommentarer, vilket hade en stor effekt. Vi bestämde oss för att köra ytterligare 2 annonser och succén upprepades. På den tiden insåg vi att vårt lavendelvatten mot akne användes inte bara av tonåringar utan människor i alla åldrar och alla våra kunder var riktigt nöjda med resultaten.

Vi blev tvungna att göra några förändringar. Vid ett tillfälle ökade beställningarna till 30 lavendelflaskor per dag. Vid denna tid fyllde vi alla flaskor på ett hemlagat laboratorium från en kanna. Det var då som vi bestämde oss för att köpa en fyllnings- och märkningsmaskin. Efter en månad fick vi hyra och utrusta ett rum för fyllning och märkning, och kort efter det fick vi anställa två personer för att hjälpa oss att driva webbutiken.

Vi införde några interna regler från början: Den viktigaste var att kunden ska alltid bli nöjd, även när hen inte är det. Med 1000 sålda flaskor och inte ett enda klagomål beslutade vi att ändra våra annonser och nu erbjuder vi en full återbetalning av hela beloppet för beställningen om det inte skulle märkas någon effekt från användningen av våra ekologiska produkter. Denna förändring visade sig att vara ett mycket bra beslut för varumärket, eftersom det fick nya kunder att testa produkten, utan någon risk för deras pengar. Idag har över 110 000 lavendelvatten sålts till kunder och endast 164 har returnerats, vilket säger mycket om deras effekt.

Vad hände under 2020?

I slutet av 2019 insåg vi att vi hade gjort något stort. Vi fick telefonsamtal och hundratals meddelanden från nöjda kunder dagligen. Alla släktingar övertalade oss att våga ge sig ut på den europeiska marknaden. Våra barn började undersöka den europeiska marknaden och till slut kom vi på en idé - att använda ett logistikcentrum i respektive land och ha inaessentials-webbsida i varje land på respektive språk. Resultaten var överraskande för oss ... för en månad var resultaten i Tyskland lika med resultaten i Bulgarien för perioden februari - december 2019.

Efter att vi såg att den här modellen fungerade, bestämde vi oss för att ta en ny risk. Och så skapades InaEssentials Storbritannien, Tyskland, Österrike, Rumänien, Slovakien, Grekland, osv - vi började få “tack” på alla språk. Allt detta var en dröm som gick i uppfyllelse för oss, men vi började också känna ett stort ansvar. Den nya utmaningen var att behålla vår servicekvalitet, som alltid har varit en prioritet för oss.

Kolla up det bästa erbjudandet med den här produkten HÄR

Fram till idag är det bara jag, min son och dotter som personligen svarar på alla meddelanden på Facebook och Instagram i Bulgarien, eftersom vi vet att personlig inställning är mycket viktig. Det kanske är tidskrävande men så värt det. Ett bevis på detta är de mer än 10 000 positiva kommentarerna om vårt lavendelvatten mot akne, om perukbuskevattnet för inflammerat tandkött, om salviavattnet mot mjäll och kamomillvattnet mot eksem.

Vad är det som är unikt med våra produkter?

Det som utmärker oss är att vi tar hand om våra lavendelträdgårdar på ett helt annat sätt. Vi skördar två gånger mindre än genomsnittet, men kvaliteten är ojämförlig, och det är just det som kunder letar efter. Förutom att vi är ekologiskt certifierade tillåter vi inte ens användning av BIO-gödningsmedel eller spray. Det enda vi behandlar våra åkrar med är vårt "hemliga" elixir, som görs enligt ett biodynamiskt recept som innehåller nässlor. Detta elixir eliminerar alla slags sjukdomar och bevarar de terapeutiska egenskaperna hos lavendeln, som sedan vidarebefordras i vårt lavendelvatten. 

Nässla vattenproduktion

InaEssentials Lavendelvatten är också kliniskt bevisat att hjälpa mot akne och fet hud. I 2021 genomförde vi ett labbtest i Frankrike som bevisade att vårt Organiska Lavendelvatten rengör ansiktet på djupet i 90%. Produkten röstades fram som MYCKET BRA av 95% av alla i testgruppen som testat vattnet i 30 dagar. Vi är riktigt stolta att vår produkt är nu kliniskt bevisad och att vi kan erbjuda våra kunder den bästa ekologiska lösningen för deras problem som hjälper dem långsiktigt.

Vasil Ralchev och Hydrolina

Vi fokuserar inte på omsättning, utan på att ha nöjda och lojala kunder. Vi började vår verksamhet med den inställningen och vi tänker inte ändra den nu. Om du också vill prova vårt ekologiska lavendelvatten mot akne kan du göra det HÄRDu får också en kampanjkod på 15% på din första beställning, rabattkoden är: ina15.

Ekologisk Lavendelvatten - Hydrolina för Akne

Du kan även kolla in de andra produkterna från våra trädgårdar i Bulgarien, som också har fantastiska naturliga helande egenskaper.

👇 eller klicka på knappen nedan 👇

"En mening bortom profit: Hur vårt varumärke gör en påverkan"

På InaEssentials tror vi på att ge tillbaka till de samhällen som har stöttat oss. Därför är vi stolta över att erbjuda sysselsättningsmöjligheter till medlemmar i minoritetsgrupper, som hjälper till att stödja deras försörjning och ge dem en ljusare framtid. Genom att välja våra ekologiska produkter förbättrar du inte bara din egen hälsa och skönhet, utan du gör också en positiv påverkan på andras liv. Gå med oss och gör en skillnad idag.