How a small organic cosmetics Brand reached more than 500 000 Clients in the EU

Hur ett litet varumärke för organisk kosmetika lyckades nå ut till över 500 000 kunder i Europa

Allt om akne och hur man blir av med den Läsning Hur ett litet varumärke för organisk kosmetika lyckades nå ut till över 500 000 kunder i Europa 5 minuter Nästa Hemligheten bakom hur man behandlar mjäll och seborré i ett organiskt steg

INAESSENTIALS är ett litet familjeföretag som har varit sysselsatt inom ekologiskt jordbruk sedan 2000. Vi började som amatörer men hade stor entusiasm. Vi har varit nära konkurs flera gånger och har stött på många andra svårigheter på vägen. Idag skördar vi frukterna av vårt hårda arbete och med hjälp av våra tre barn utvecklas vi snabbare än någonsin. Tack vare våra gemensamma ansträngningar är vårt lilla familjeprojekt InaEssentials nu ett igenkännligt varumärke i 18 länder.

The Ralchevi family

Vår historia 

Historien om varumärket InaEssentials daterar tillbaka till 2000. Men det tog lång tid för att utveckla vår verksamhet så att den blir framgångsrik. Något som motiverade oss att inte ge upp var återkopplingen vi fick från våra vänner som hade testat våra produkter. Vi fick mycket positiv feedback om vårt lavendelvatten att det var magiskt och att de aldrig testat en liknande produkt. En vän till mig till och med bakade paj för oss efter att hennes dotters ansikte rensats av akne med hjälp av lavendelvatten före hennes skolbal.

På den tiden visste vi inte hur vi skulle nå ut till flera människor.

2019 kom min son på idén att skapa en webbutik och erbjuda våra produkter online under varumärket InaEssentials. Han bestämde sig för att ge det en chans och lade upp en annons på Facebook. I början gick det inte särskilt framgångsrikt, eftersom vi spenderade 15 £ per dag på reklam men fick bara 1-2 beställningar. Detta förändrades efter en vecka när kommentarer från nöjda kunder började dyka upp under annonserna.

Ungefär en månad senare hade vår första annons fått mer än 20 positiva kommentarer, vilket hade en stor effekt. Vi bestämde oss för att köra ytterligare 2 annonser och succén upprepades. Min man upprepade hela tiden att vår son var ett marknadsföringsgeni, men långt senare insåg vi att folk litade på oss inte på grund av reklam, utan på grund av vad vi är.

Биологичните продукти на Inaessentials

2020 och 6 nya marknader

I slutet av 2019 insåg vi att vi hade gjort något stort. Vi fick telefonsamtal och hundratals meddelanden från nöjda kunder dagligen. Alla släktingar övertalade oss att våga ge sig ut på den europeiska marknaden. Våra barn började undersöka den europeiska marknaden och till slut kom vi på en idé - att använda ett logistiklager i respektive land och ha inaessentials-webbsida i varje land på respektive språk. Resultaten var överraskande för oss ... för en månad var resultaten i Tyskland lika med resultaten i Bulgarien för perioden februari - december 2019.

 

Efter att vi såg att den här modellen fungerade, bestämde vi oss för att ta en ny risk. Och så skapades inaessentials / uk / sk / de / ro. Storbritannien, Tyskland, Österrike, Rumänien, Slovakien, Grekland - vi började få “tack” på alla språk. Allt detta var en dröm som gick i uppfyllelse för oss, men vi började också känna ett stort ansvar. Den nya utmaningen var att behålla vår servicekvalitet, som alltid har varit en prioritet för oss.

Inaessentials-organiskt

Allt detta var som en sanndröm, men vi började också känna ett stort ansvar. Den nya utmaningen var att upprätthålla hög kvalitet av kundtjänst, vilket alltid har varit en prioritet för oss. Fram till idag är det bara jag, min son och dotter som personligen svarar på alla meddelanden på Facebook och Instagram i Bulgarien, eftersom vi vet att personlig inställning är mycket viktig. Det kanske är tidskrävande men så värt det.

Веселина Ралчева биопродукти

Människor behöver människor

Vi tar inte för givet det som händer oss och vi strävar hela tiden efter att hjälpa andra. Vi stödjer för närvarande fler än 30 familjer från minoritetsgrupper genom att inte mekanisera många av våra processer och göra dem för hand för att ge dem arbete. De flesta av våra lavendelväxter skördas fortfarande för hand. Vild perukbuske och nässlor samlas också in för hand. Vi anställer över 100 människor för att plocka rosor för hand. Att ge och ta emot är vår företagsfilosofi.

Vi har förberett en liten överraskning för dig

Om du är en kund till oss eller har just hamnat på vår sida för första gången så skulle det betyda världen för oss om du bestämmer dig för att ge oss en chans och testa våra produkter, som du kan kolla: HÄR.

Vi har förberett en stor överraskning, nämligen - en 15% rabatt på din första beställning - på grund av vi har nått ut till flera än 200 000 kunder över hela Europa. Du behöver bara ange rabattkoden: 200ina

 

👇 klicka på knappen nedan för att visa alla våra podukter 👇

📌 100% Återbetalning 📝

Nöjda kunder är viktigt för oss. Sedan 2021 har vi erbjudit full återbetalning om du skulle vara missnöjd med dina produkter :)

 

"En mening bortom profit: Hur vårt varumärke gör en påverkan"

På InaEssentials tror vi på att ge tillbaka till de samhällen som har stöttat oss. Därför är vi stolta över att erbjuda sysselsättningsmöjligheter till medlemmar i minoritetsgrupper, som hjälper till att stödja deras försörjning och ge dem en ljusare framtid. Genom att välja våra ekologiska produkter förbättrar du inte bara din egen hälsa och skönhet, utan du gör också en positiv påverkan på andras liv. Gå med oss och gör en skillnad idag.